جزئيات حضور در نمايشگاه گردشگري برلين اعلام شد :
صنعت گردشگري_ هر مترمربع از غرفه ايران در نمايشگاه ITB برلين به قيمت يكصد يورو به شركت‌هاي ايراني كرايه داده مي‌شود و متراژ پايه براي هر غرفه 10 متر است.

شركت‌هاي فعال در حوزه گردشگري كه براي جذب گردشگر از بازار آلمان تلاش مي‌كنند، براي حضور در نمايشگاه International Tourism Borse (ITB) كه از 17 تا 21 اسفند ماه 84 در برلين برگزار مي‌شود بايد براي اجاره غرفه به انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي و جهانگردي مراجعه كنند. هر شركت حداقل بايد 10 متر مربع از زمين غرفه را كرايه كند.

زمين غرفه در سالن A23 است. همان غرفه‌اي كه ايران سال پيش در آن حضور داشت. هرچند كه سال گذشته برخي شركت‌ها از محل غرفه ايران ناراضي بودند، اما چون ايران سال گذشته اين غرفه را كرايه كرده بود و پيش از شهريور نيز براي خريد غرفه اقدام نكرده بود، بايد همان محل پيشين را كرايه مي‌كرد.

به گفته رضا ايرانمنش، مدير روابط عمومي و امور بين الملل شركت توسعه گردشگري، بر اساس مذاكراتي كه مدير عامل اين شركت و اعضاي انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي و جهانگردي داشتند، فروش غرفه‌ها، رفت و آمد و اقامت شركت‌كنندگان به عهده انجمن و برگزاري همايش شب فرهنگ و گردشگري، اعزام گروه موسيقي و مراسم مرتبط به عهده شركت توسعه گردشگري است.

طرح‌هايي براي غرفه به شركت توسعه گردشگري پيشنهاد شده اما به گفته ايرانمنش، اين شركت هنوز تصميمي در مورد طراحي و نحوه اجراي غرفه نگرفته است.

امسال هم مانند سال گذشته روزي ويژه ايران در اين نمايشگاه برپا مي‌شود. اجراي موسيقي زنده، چايخانه و رستوران سنتي از برنامه‌هاي جنبي غرفه ايران است.

نمايشگاه ITB برلين يكي از نمايشگاه‌هاي مهم بين‌المللي در حوزه گردشگري است كه امسال 10 هزار شركت‌كننده از 180 كشور جهان در آن حضور دارند.

ايراني‌ها براي سومين سال پياپي به صورت متمركز اين نمايشگاه مي‌روند. سال گذشته برپايي اين نمايشگاه را دفتر خدمات مسافرتي ارگ جديد به عهده داشت و سال 2004 انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي و جهانگردي.

آلمان در حال حاضر در ميان كشورهاي اروپايي بيشترين تعداد گردشگران ورودي به ايران را دارد. در ميان فهرست بازارهاي هدف ايران كه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري منتشر كرده نيز نخستين بازار هدف ايران در ميان كشورهاي اروپايي است.

از سال 1997 تا كنون، هر سال نمايشگاهي بين‌المللي با نام ITB برگزار مي‌شود كه در اين سال‌ها به يكي از بزرگ‌ترين نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري تبديل شده است.

پرچم‌هاي نمايشگاه برلين در فضاي بيروني سالن

يزدفردا                                                                                                                              تهران_ ميراث‌خبر 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا